vrijdag 3 december 2010

Het laatste setje zeepkettingen

Zo, hier het laatste setje zeepkettingen wat besteld is. Dit is het tweede setje in de kleuren zwart/wit. Dit setje is weer een beetje anders dan het vorige setje, al vallen die verschillen op de foto's niet heel erg op denk ik, dat ligt meer in het verschil van draad en kralen wat ik heb gebruikt.
Ik heb voor deze ketting staaldraad gebruikt en voor de andere waxkoord. Ik had echter niet meer genoeg kralen om op waxkoord te rijgen, dus heb het zo gedaan. Zo kom ik tenminste nog eens van mijn kralen af die ik nog allemaal over had van de kettingenrage.
De zeepjes heb ik zelf gegoten. Je kunt blokken zeep kopen, dit snijd je dan in stukjes en kun je in de magnetron, au bain marie of zachtjes op het vuur smelten en daarna in mallen gieten, zodat het vormpjes worden. Met een cocktailprikker kun je gaatjes maken in de zeepjes en zo kun je ze meerijgen in je kralenketting.

Geen opmerkingen: