zaterdag 6 november 2010

Nog steeds in kerstsferen

Hier nog een kerstkaartje. Heb net mijn voorraad geteld, maar zit pas rond de 40. Dit is nog niet zoveel vind ik zelf. Had er vorig jaar wel 80 of nog meer gemaakt, al moet ik zeggen dat mijn kaarten er nu langzaam aan steeds professioneler uit gaan zien. Over veel kaarten ben ik nog niet tevreden, maar als ik het vergelijk met vorig jaar en eerdere kerstkaarten, dan worden ze toch ieder jaar leuker en mooier. Ik blijf echter houden dat ik vaak iets mis aan mijn kaarten. Ik houd niet van teveel frutsels, maar doe er daarom soms te weinig op. Verder probeer ik vaak de materiaalkosten van een kaart nog enigzins te beperken. Natuurlijk kun je hele mooie kaarten maken met allemaal mooie embellishments, roosjes en frutsels, maar voor mij is het een uitdaging om ook zonder al die dure materialen, maar door gewoon met mooi designpapier en mooie afdrukjes te werken al zoveel mogelijk te bereiken. Verder gebruik ik veel ponsen en stansen om met papier mijn kaart verder aan te kleden. Ik pons en stans die dingen echter vaak uit de onderlaag die onder mijn designpapier zit, dat is namelijk ook weer kostenbesparend.
Natuurlijk heb ik echter ook allemaal embellishments en vind ik het ook leuk om die te gebruiken, maar toch probeer ik echter ook vaak op deze manier een kaartje te maken.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. In ieder geval bedankt op alle reacties tot nu toe. Het bloggen is daardoor wel heel leuk en werkt verslavend. Zodra ik weer wat nieuws heb gemaakt probeer ik het toch weer hier te laten zien, omdat ik het leuk vind om het zo met andere te delen.

2 opmerkingen:

Crea Astrid zei

Wat een prachtige kaart is het geworden, Saskia.
Mooi scrappapier heb je er ook bij gebruikt.
Ik vind dat je de Magnolia ook heel mooi hebt ingekleurd.

Groetjes Astrid.

Brenda zei

hallo Saskia,
leuke kaart, en voel je niet verplicht veel op je kaart te doen, je vind hem mooi zoals je hem zelf maakt, een kaart kan veel te druk worden als je er veel op doet. leuk gedaan. groet Brenda